Between Horizons review | Game-Scanner.nl

• Intrigerend sciencefiction-mysterie met morele dilemma's en emotionele diepgang
  • Het detective-aspect is verfrissend en biedt logische puzzels en deductie
  • Veelzijdige verhaallijnen en meerdere eindes verhogen de herspeelbaarheid

• Het verzamelen en beheren van bewijs via de PDA kan overweldigend zijn
  • Grafisch kan het spel moeilijk zijn om voor sommige spelers in op te gaan
  • Het avontuurelement mist soms hoogtepunten en innovatie

Between Horizons neemt spelers mee aan boord van de Zephyr, een generatieschip op weg naar een andere ster. Als Stella, geboren en getogen op het schip en nu Chief of Security, duik je diep in een samenzwering die de missie en sociale orde van de Zephyr bedreigt. Het spel biedt een rijke mix van onderzoek en ethische overwegingen, verpakt in een klassiek avonturenspel met moderne twists. Hoewel de game op grafisch vlak niet iedereen zal bekoren, en het managen van bewijsstukken in de PDA soms een uitdaging is, zorgt de diepe mysterie en de karaktervolle cast voor een betrokken ervaring. Daarnaast zorgen de veelvoudige eindes ervoor dat elke actie gewicht heeft en de afloop van het verhaal serieus kan beïnvloeden. Ondanks dat het spel niet revolutionair is binnen het genre, is Between Horizons een solide en meeslepende ervaring voor fans van sciencefiction en detective spellen.

Volgens Softpedia speelt het emotionele verhaal van Stella sterk in op de gevoelens van spelers, en biedt de Zephyr een prima setting voor een sci-fi mysterie. Buried Treasure benadrukt de unieke onderzoeksaspecten en de impactvolle keuzes die het verhaal kunnen beïnvloeden. Ondertussen merkt New Game Network op dat de game goede logische deducties biedt, ondanks dat het naar een hoger niveau kon worden getild met meer diepgang. Gamersky prees de game voor zijn solide sci-fi wereld en meerdere eindes, hoewel het avontuurelement als niet bijzonder opvallend werd gezien.