Crow Country review | Game-Scanner.nl

• Rijke sfeer die de speler meesleept
  • Sterke verhaallijn met intrigerende personages
  • Goed uitgewerkte puzzels die de exploratie belonen

• Beperkte herhalingswaarde na het voltooien van het verhaal
  • Sommige secties kunnen te traag aanvoelen
  • Niet innovatief binnen het genre survival horror

Crow Country is een survival horror avontuur dat gezeteld is in de overblijfselen van een verlaten themapark dat ooit bruiste van het leven. De mysterieuze verdwijning van Edward Crow en de zoektocht van Mara Forest zijn het hart van dit verhaal, en spelers zullen zeker gegrepen worden door de sterke sfeer die het spel neerzet. De silenten van de verlaten attracties in combinatie met de achtergrondgeluiden van het platteland van Atlanta zorgen voor een spanning die continue tussen rustgevende en zenuwslopende momenten balanceert. De cast, hoewel klein, laat een blijvende indruk achter en elk personage voegt een belangrijke laag toe aan de ervaring. Puzzels zijn doordacht en vereisen dat de speler aandachtig is voor de details van de omgeving, wat zorgt voor een bevredigend gevoel van vooruitgang als ze eenmaal opgelost zijn. Echter, eenmaal het mysterie is ontrafeld, biedt het spel weinig reden om terug te keren en sommige langzamere delen kunnen het tempo schaden. Het spel volgt vertrouwde tropes van het survival horror genre, waardoor het niet uitzonderlijk vernieuwend is, maar het slaagt er toch in om een beklijvende sensatie te leveren.

Andere reviewers prijzen Crow Country voor zijn gedetailleerde en sfeervolle omgeving, noemen de sound design indrukwekkend en vermelden dat het spel een indringend gevoel van nostalgie en mysterie opwekt. Kritiek wordt echter geuit op de lineaire aard van het spel en een gebrek aan echte vernieuwing binnen het survival horror genre. Fans van ouderwetse avontuur-games met een moderne twist zullen dit spel waarderen, hoewel anderen kunnen vinden dat het niet veel toevoegt aan de bestaande canon van horror spellen.