Dragon's Dogma 2 review | Game-Scanner.nl

• Open wereld vol verhalen en verrassingen
  • Gewichtige keuzes met echte consequenties
  • Meeslepende en uitdagende gevechten

• Gebrek aan snelle reismogelijkheden bevordert soms frustratie
  • Verouderde elementen hadden gemoderniseerd kunnen worden
  • Microtransacties werpen schaduw op het spel

Dragon's Dogma 2 biedt een meeslepende terugkeer naar zijn unieke fantasiewereld. De beslissingen die je maakt wegen zwaar en wijzigen je avontuur permanent. Daarentegen kan het ontbreken van snelle reismogelijkheden het verkennen van de grote wereld soms vervelend maken. Door trouw te blijven aan de beproefde fundamenten van het origineel, schiet de game op sommige punten tekort in modernisering. Desondanks staat de gameplay als een huis met sterke en uitdagende gevechten die zowel veteranen als nieuwe spelers zullen waarderen. De introductie van microtransacties in een volwaardige singleplayer-ervaring is een twijfelachtige keuze die niet iedereen zal bekoren. Toch, als je door deze punten heen kunt kijken, staat er een epische role-playing-ervaring op je te wachten.

Andere recensenten zijn het niet volledig eens over Dragon's Dogma 2. Sommigen prijzen de diepgaande wereld en het significante gevolg van keuzes, terwijl anderen teleurgesteld zijn over het gemis aan vooruitgang en innovatie ten opzichte van het oorspronkelijke spel. De verdeeldheid strekt zich ook uit naar het gebruik van microtransacties en de vragen die het oproept bij de balans en het spelontwerp. Toch kan er consensus gevonden worden in de erkenning van de unieke ervaring die Dragon's Dogma 2 biedt, vooral qua gevechtssystemen en het gewicht van de verhaallijn.