Dread Delusion review | Game-Scanner.nl

• Intrigerende open wereld met unieke sfeer
  • Diepgaande verhaalkeuzes die de wereld beïnvloeden
  • Sterke magische systemen en occulte geheimen

• Retro esthetiek is niet voor iedereen weggelegd
  • Sommige mechanieken kunnen diepgang missen
  • Eindact begint instabiel te worden

Dread Delusion is een RPG die je meteen meeneemt naar een rijk gevuld met duistere mysteries en een onvergetelijke atmosfeer. De zwevende continenten van een versplinterd land bieden een speelveld waarin jouw keuzes daadwerkelijk impact hebben. De wereld is vreemd en mooi, met talloze stadjes en verborgen geheimen die smeken om ontdekt te worden. De magie in het spel is krachtig en biedt genoeg variatie voor de hongerige avonturier. Terwijl de esthetiek van de game een knipoog is naar klassieke RPG's, kan deze ook als tweesnijdend zwaard werken; je zult het ofwel charmant vinden of afgeschrikt worden door het gebrek aan moderne grafische pracht. Het spel heeft enkele ruwe randjes, vooral wanneer bepaalde spelmechanieken wat oppervlakkig aanvoelen en de slotakkoorden van het avontuur enigszins teleurstellend blijken. Echter, voor fans van het genre, of zij die verlangen naar de verkenning van een rijk en origineel universum, is Dread Delusion een fascinerende ervaring.

Andere recensenten prijzen de unieke en spannende aspecten van de game, met name de uitstekende wereldopbouw en meeslepende verhalen. Ondanks enige verdeeldheid over de retro esthetiek, wordt erin gerefereerd als een spel dat gearriveerd is met veelbelovende potentie. Het is aangeduid als een cultklassieker-in-wording door zijn authentieke en originele verhaal en oneindig fascinerende wereld. Terwijl vroege versies van het spel bugs en een beperkt aantal centrale gebieden te zien gaven, is er een positieve kijk op de ontwikkeling en de mogelijkheden die het spel biedt mits goede terugkoppeling van de gemeenschap en oplettendheid van de ontwikkelaars.