Ereban: Shadow Legacy review | Game-Scanner.nl

• Boeiend verhaal dat spelers geïnvesteerd houdt
  • Intuïtieve stealth en parkour mechanieken
  • Frisse draai aan bekende gameplay-elementen

• Relatief korte gameplay ervaring
  • Technische imperfecties ontsieren de spelervaring
  • Gebrek aan variatie in spelverloop op de lange termijn

Ereban: Shadow Legacy is een spel dat je meevoert naar een wereld waarin sluipen en het naadloos bewegen door de schaduwen centraal staan. De aandacht voor het verhaal is aan alle kanten merkbaar en zal vooral fans van het stealth genre bekoren. De platformelementen zijn clever geïmplementeerd en maken de ervaring compleet. Hoewel het spel niet uitblinkt qua lengte of technische perfectie, is dit ruimschoots gecompenseerd door een solide en onderhoudende gameplay. Vooral de manier waarop bekende mechanieken zijn verfijnd tot een eigen, unieke ervaring, is indrukwekkend. De betrokkenheid bij het personage Ayana en de geheimen van Ereban houden je vast tot het einde, ook al is dat einde wellicht sneller in zicht dan je zou wensen. De technische tekortkomingen zijn een smet op een anders glanzende ervaring, en hoewel het spel na een tijdje repetitief kan aanvoelen, is de eerste doorgang een waar genot.

Ereban: Shadow Legacy heeft overwegend positieve kritieken ontvangen van critici die het verhaal en de stealth-platformaspecten prijzen. Er is echter enige kritiek op de lengte en sommige technische aspecten van de game. De consensus lijkt te zijn dat de game een solide ervaring biedt die elementen van bekende spellen combineert tot iets nieuws en fris, maar dat het op sommige gebieden nog verfijning kan gebruiken. Verschillende reviewers benadrukken het potentieel van de studio voor toekomstige projecten, ondanks de huidige gebreken van Ereban: Shadow Legacy.