Freedom Planet 2 review | Game-Scanner.nl

• Uitmuntende gameplay die voortbouwt op de sterke punten van het origineel
  • Gedetailleerde visuals en een levendige cast van personages
  • Vernieuwd karakterontwerp dat elke playthrough uniek maakt

• Enkele kleine technische hikjes
  • Sommige gevechtselementen voelen niet helemaal op hun plaats
  • Dialogen kunnen soms gekunsteld overkomen

Freedom Planet 2 slaagt erin om met een flinke dosis nostalgie en innovatie de lat hoger te leggen voor het 2D actie-platformgenre. Het spel neemt de reeds solide fundamenten van zijn voorganger en bouwt hierop voort met verfijnde mechanieken en een diepere verhaallijn. De gameplay is snel en vloeiend, en elke karakter biedt een frisse speelervaring dankzij de overhoop gehaalde karaktermechanieken. De levels zijn complex en zitten vol met unieke vijanden en uitdagende eindbazen, wat bijdraagt aan een rijke en belonende speelervaring. Hoewel de game het wiel niet opnieuw uitvindt, schijnt de passie en toewijding van de ontwikkelaars door in elk aspect, van de sprankelende pixel art tot de aanstekelijke soundtrack. Ondanks dat er enkele kleine minpunten zijn, zoals de zo nu en dan geforceerde dialogen en onnatuurlijk aanvoelende gevechtselementen, staat Freedom Planet 2 als een torenhoog stuk vakmanschap in de huidige generatie platformspellen.

Freedom Planet 2, het vervolg op het populaire spel uit 2014, heeft zich weten te ontworstelen uit de schaduw van de inspiratiebronnen en heeft zichzelf opnieuw uitgevonden met verbeterde gameplay, prachtige visuals en meeslepende nieuwe elementen. De feedback van het originele spel is ter harte genomen en resulteert in een rijker vervolg dat fans en critici aanspreekt. Internationale recensies noemen het een van de beste vertegenwoordigers van het genre en prijzen de uitgebreidheid van de spelmechanismen, de inhoud en de toegevoegde complexiteit van de levels. Terwijl sommige reviewers opmerken dat de gevechten soms misplaatst aanvoelen en de dialogen cheesy kunnen zijn, is de consensus dat dit een spel is voor iedereen die smacht naar de hoogtijdagen van Sega en het snelheidsplatform-genre.