Gigantic: Rampage Edition review | Game-Scanner.nl

• Dynamische mix tussen MOBA en Hero Shooter
  • Diverse cast van unieke helden met opwaardeerbare vaardigheden
  • Nieuwe spelmodus en cross-platform speelbaarheid

• Gebrek aan een verhalende modus om personages dieper uit te werken
  • Matchmaking kan op den duur repetitief aanvoelen
  • Weinig vernieuwend voor niet-fans van het origineel

Met de 'Gigantic: Rampage Edition' wordt een nieuwe wind door de velden van het 5v5 MOBA-landschap geblazen. De integratie van Hero Shooter-elementen met MOBA-gameplay creëert een dynamisch en aantrekkelijk teamgebaseerd spel, waar samenwerken en strategisch inzetten van unieke vaardigheden essentieel is om de overwinning binnen te slepen. Aangetrokken door de toevoeging van nieuwe helden en kaarten, voelt het spel aan als een verrijkte ervaring van het origineel. Ook de mogelijkheid tot cross-platform spelen is een welkome toevoeging die de spelersbasis verbreedt en verbindt. Toch slaagt 'Gigantic: Rampage Edition' er niet in om de diepte van zijn personages te exploiteren door middel van een verhalende modus, wat een gemiste kans is om nieuwe spelers een aantrekkelijke context te bieden. Terwijl de matchmaking snel en vol actie is, kan de spelervaring na verloop van tijd door een zekere eentonigheid iets te wensen overlaten. Hoewel fans van het origineel met open armen terugkeren naar deze heruitgave, zouden velen liever zien dat elke wedstrijd zich onderscheidt in plaats van te vertrouwen op herhalende spelmechanieken.

Recensenten zijn over het algemeen positief over de unieke mix van gameplay-mechanieken en het grote aantal speelbare personages in Gigantic: Rampage Edition. Echter merken ze op dat het spel baat zou hebben bij een verhalende modus, om spelers op een boeiende manier kennis te laten maken met zijn personages en mechanieken. De nieuwe spelmodus zorgt voor een unieke MOBA-ervaring, maar de roep om meer spelmodi en een uitgediept verhaal is hoorbaar. Daarnaast wordt er opgemerkt dat het spel als herboren aanvoelt voor fans, maar de angst bestaat dat het nieuwe of casual spelers minder zal aanspreken.