Horizon Forbidden West: Complete Edition review | Game-Scanner.nl

• Adembenemend visueel spektakel met verbeterde grafische weergave op PC
  • Uitgebreide en meeslepende wereld vol met diverse activiteiten en boeiende verhaallijnen
  • Vloeiende gameplay-ervaring dankzij uitstekende optimalisatie voor verschillende PC-configuraties

• Sommige aspecten van het loot-systeem kunnen aanvoelen als ‘busy work’
  • Niet alle nevenactiviteiten zijn even goed geïntegreerd in het hoofdverhaal
  • Hoewel het verhaal sterk is, voelt het niet als een significante verbetering ten opzichte van het origineel

Horizon Forbidden West: Complete Edition is een ware traktatie voor de fans en nieuwkomers van de franchise. De PC-poort, verzorgd door Nixxes, biedt niet alleen een schitterende visuele ervaring die je zonder enige belemmering onderdompelt in de post-apocalyptische wereld vol mechanische wezens, maar verbetert ook de al gepolijste gameplay waar de serie bekend om staat. De karaktervolle protagonist, Aloy, leidt de speler door een rijk verhaal verrijkt met de Burning Shores uitbreiding. De spelwereld is groot en vol detail, waardoor exploratie een genot is. Toch zijn er kanttekeningen. Het loot-systeem en bepaalde zijmissies voegen weinig toe en kunnen soms als vervelend worden ervaren. Ook legt het spel qua verhaal de lat niet aanzienlijk hoger dan zijn voorganger. Desondanks is de volledige editie van Forbidden West een aanrader voor elke liefhebber van open-wereld avonturen, met een diep respect voor de kunst van porting en een solide fundament voor toekomstige titels in de Horizon-serie.

De critici zijn het erover eens dat Horizon Forbidden West: Complete Edition een toonbeeld is van hoe een consolegame succesvol naar PC kan worden overgezet. Met lof voor de technische prestaties, de grafische verbeteringen en optimalisatie, erkennen zij de PC-versie als de definitieve manier om het avontuur van Aloy te ervaren. Terwijl sommigen wijzen op de tekortkomingen in het verhaal of zijcontent, is de consensus dat de pros de cons ruimschoots overstemmen. Met name Nixxes krijgt breed gedragen erkenning voor het leveren van een superieure port, waardoor spelers het optimale uit hun hardware kunnen halen en zonder compromis kunnen genieten van een van de meest indrukwekkende open-wereld titles van deze tijd.