Inkbound review | Game-Scanner.nl

• Uitdagend tactisch gevechtssysteem
  • Sterke verhalende elementen die spelers betrokken houden
  • Visueel aantrekkelijke artstyle

• Kan repetitief aanvoelen na langere speelsessies
  • Beperkte aanpassingsmogelijkheden voor characters bij de lancering
  • Vereist een sterke samenwerking; minder geschikt voor solo-spelers

Inkbound neemt spelers mee op een avontuur door mystieke werelden met een unieke twist op het roguelike-genre. Met zijn uitdagende tactische gevechtssysteem blijven gevechten interessant en vereisen ze strategisch denken, ook door de sterke AI van tegenstanders. Het verhaal is meeslepend en biedt genoeg diepte om spelers geïnvesteerd te houden in het lot van hun personage. De kunststijl is daarnaast een echte blikvanger, die het spel onderscheidt van soortgelijke titels. Toch kan de spelervaring ietwat eentonig worden na vele uren te hebben geïnvesteerd, waarbij het gebrek aan diversiteit in character customization bij de lancering een gemiste kans is. Tevens is de speelervaring duidelijk toegespitst op coöp gameplay, wat betekent dat solo gamers zich soms op het tweede plan zullen bevinden. Al met al, voor samenwerkende spelers die op zoek zijn naar een diepe tactische uitdaging, is Inkbound een solide keuze die zich onderscheidt in het roguelike segment.

Critici prijzen Inkbound voornamelijk voor zijn innovatieve benadering van het roguelike-genre, waarbij iedere speelsessie een nieuw geschreven verhaal genereert. Hoewel sommigen wijzen op beperkingen in de game, zijn vele het erover eens dat de basis die bij lancering is gelegd, een sterk fundament biedt voor toekomstige uitbreidingen en verbeteringen. Fans van de ontwikkelaars voorgaande werk, zoals bijvoorbeeld Monster Train, zullen veel bekende kwaliteitselementen herkennen, terwijl nieuwe spelers worden aangetrokken door de frisse artistieke benadering en de narratieve diepte.