Lorelei and the Laser Eyes review | Game-Scanner.nl

• Prachtig barokke omgevingen die tot de verbeelding spreken
  • Intrigerende verhaallijn die spelers motiveert om door te spelen
  • Uitdagende puzzels die zowel logisch nadenken als aandacht voor detail vereisen

• De pacing van het spel kan soms aan de trage kant zijn
  • Het gebrek aan actie-elementen is mogelijk niet voor iedere gamer
  • Beperkte herhaalspeelbaarheid na het ontrafelen van het mysterie

Lorelei and The Laser Eyes is een unieke ervaring die spelers meesleept in een duister narratief verspreid over een sfeervol vormgegeven Europese setting. De hoofdpersoon, wiens verhaal zich langzaam ontrafelt te midden van de oude majestueuze architectuur, zorgt voor een boeiende laag persoonlijke betrokkenheid. De puzzels zijn vaak hersenkrakers die zowel voldoening geven wanneer opgelost, als frustraties kunnen opwekken bij spelers die minder geduldig zijn. Ondanks dat de spelwereld en het verhaal genoeg prikkels bieden om een gemiddelde gamer te boeien, mist Lorelei and The Laser Eyes misschien een beetje actie of een dynamisch element dat sommige verwachten. Eenmaal het verhaal uitgespeeld en het mysterie opgelost, biedt het spel weinig redenen om terug te keren. Desalniettemin is deze titel een moetje voor fans van verhaalgedreven spellen en cryptische puzzelliefhebbers.

Recensenten zijn over het algemeen positief over Lorelei and The Laser Eyes, vaak wijzend op de artistieke stijl en een diepgewortelde sfeer die de essentie van Europese gotische romans oproept. Kritiek is er vooral op het tempo en op het feit dat de gameplay niet revolutionair is, maar eerder een ode aan klassieke avonturenspellen. Men is het erover eens dat het spel een niche aantrekt en mogelijk niet breed aanslaat bij het grote publiek.