MLB The Show 24 review | Game-Scanner.nl

• Innovatieve Storylines modus die de geschiedenis van baseball verkent
  • Gedetailleerde Road to the Show carrièremodus
  • Verbeterde animaties die de spelervaring versterken

• Weinig vernieuwing in spelmechanismen
  • Geen online Franchise modus beschikbaar
  • Road to the Show voelt verouderd ondanks de toevoeging van vrouwelijke spelers

MLB The Show 24 slaat de spijker op zijn kop met zijn nieuwe en meeslepende Storylines modus, waar de spelers legendarische baseballmomenten kunnen herbeleven - een echte traktatie voor liefhebbers van de sport. De Road to the Show geeft spelers de kans om hun eigen legende te bouwen, beginnend in de mindere competities op weg naar de majors. Deze carrièremodus heeft wel meer diepte kunnen gebruiken, maar blijft desondanks boeien. Op het gebied van animaties heeft San Diego Studio goede stappen gezet waardoor de spelervaring nog echter aanvoelt. Echter, de grote afwezige is nog steeds een competitieve online Franchise modus. Ook blijft vernieuwing in de spelmechanismen achterwege, een element dat voor terugkerende spelers als een gemis kan worden ervaren. Al met al is MLB The Show 24 een solide hit, met ruimte voor verbetering richting de volgende innings.

Verschillende recensenten roemen MLB The Show 24 voor zijn aanpak en aandacht voor historie binnen de sport. De game wordt geprezen voor zijn kunstwerk en soundtrack, terwijl anderen het gebrek aan vernieuwing en de gedateerde elementen bekritiseren. Niettemin houdt het vast aan de kwalitatieve gameplay die kenmerkend is voor de serie, en introduceert het veranderingen die zowel nieuwe als terugkerende spelers zouden moeten aanspreken.