MotoGP 24 review | Game-Scanner.nl

• Uitgebreide carrièremodus biedt een diepgaande ervaring
  • Nieuw adaptief moeilijkheidsniveau verbetert toegankelijkheid voor nieuwe spelers
  • Maandelijkse LiveGP-kampioenschappen houden de competitie vers en uitdagend

• Technische verbeteringen zijn merkbaar, maar niet revolutionair
  • Spel biedt weinig nieuwe elementen ten opzichte van de vorige editie
  • Actie onderbreken kan afbreuk doen aan de race-ervaring

MotoGP 24 gooit het over een andere boeg met een onvoorspelbare carrière-ervaring die spelers de ultieme motorrace sensatie biedt. Met de mogelijkheid om te racen in verschillende klassen, van Moto3 tot MotoGP, biedt het spel een bevredigende progressie die zowel nieuwkomers als doorgewinterde veteranen zal aanspreken. De adaptive difficulty is een welkome toevoeging die de barrière voor nieuwelingen verlaagt maar tegelijkertijd voldoende uitdaging voor de pros onder ons blijft bieden. Het feit dat je stijl kunt showcase met behulp van vier grafische editors voegt een persoonlijk tintje toe aan het spel. Echter, ondanks deze positieve aspecten, ontbreken baanbrekende technische verbeteringen en blijkt de onderbreking van actie soms storend te zijn. Toch is MotoGP 24 een sterke concurrent in het genre en zeker het overwegen waard als next-gen motorrace-ervaring.

Volgens andere recensenten presenteert MotoGP 24 zich in uitstekende vorm met effectieve trainingsmethoden en een zeer aanpasbare campagne. De technische sector van het spel heeft stappen voorwaarts genomen, al zijn die niet baanbrekend. De actie op het circuit en de carrièremodus worden als hoogtepunten aangemerkt. Het spel voldoet aan de wensen van de gemeenschap en de adaptieve AI zorgt voor zowel plezier als realisme. Hoewel sommigen vinden dat het spel weinig nieuwe elementen introduceert, wordt elke bocht nog steeds als spannend ervaren en biedt het meerdere spelmodi die leuk zijn en helpen bij het adequaat leren spelen van het spel. Kortom, MotoGP 24 wordt beschouwd als een solide keuze voor liefhebbers van motorraces en verbetert zijn voorgangers op enkele belangrijke vlakken.