MultiVersus review | Game-Scanner.nl

• Unieke en diverse personages
  • Toegankelijke en leuke gameplay
  • Sterke coöp-mogelijkheden

• Beperkte hoeveelheid levels
  • Sommige hitbox-problemen
  • Moeizame matchmaking

MultiVersus is een frisse wind in het platform vechtgenre. De game weet zich te onderscheiden met een diverse cast aan geliefde personages, waaronder Batman, Shaggy, Bugs Bunny en Arya Stark. De 2v2-gevechten bieden een leuk en coöperatief speelveld, ideaal voor spelers die van teamwork houden. De gameplay is toegankelijk en direct vermakelijk, waardoor zowel nieuwkomers als doorgewinterde vechters zich snel thuis voelen. Toch is er nog ruimte voor verbetering. De hoeveelheid beschikbare levels is momenteel beperkt en kan snel repetitief worden. Bovendien zijn er enkele hitbox-problemen die voor frustratie kunnen zorgen tijdens het spelen. Het matchmaking-systeem verdient ook aandacht, aangezien sommige spelers melden dat ze regelmatig tegen tegenstanders van aanzienlijk hogere niveaus moeten vechten, wat de balans verstoort. Desondanks is MultiVersus een veelbelovende titel met sterke kernmechanieken en een duidelijke liefde voor de personages die het vertegenwoordigt. Voor wie op zoek is naar een vermakelijke en dynamische vechtgame, is MultiVersus zeker een aanrader.

Volgens andere recensenten zoals Digital Chumps en TheGamer is MultiVersus een sterke concurrent van Nintendo's Super Smash Bros.-serie. Ze roemen de game om zijn diverse karakters en de solide gameplay, al zijn er nog wat kinderziektes in de balans en content. Ondanks zijn flaws, wordt MultiVersus gezien als een spel met veel potentieel en een sterke basis die alleen maar beter kan worden met toekomstige updates.