Phantom Fury review | Game-Scanner.nl

• Uitgebreid arsenaal aan wapens biedt veel variatie
  • Sterke mix van first-person actie en avontuur
  • Interessant hoofdpersonage met een boeiend verleden

• Verhaal kan soms voorspelbaar aanvoelen
  • Grafisch niet altijd even indrukwekkend
  • AI van tegenstanders is bij momenten niet uitdagend genoeg

Phantom Fury is een adembenemende rollercoaster die je niet snel loslaat. Jaren na haar strijd tegen Jadus Heskel, maakt Shelly 'Bombshell' Harrison een grootse comeback met een nieuwe bionische arm. Het doel: het veiligstellen van de legendarische Demon Core. Dit leidt haar door verschillende Amerikaanse landschappen heen, wat zorgt voor een cinematografische wegfilmervaring vermengd met heftige actie. De uitbreiding van Shelly's arsenaal en vaardigheden zorgt voor afwisselende combat en nodigt uit tot experimenteren. Grafisch gezien zijn er wel games die meer indruk maken, maar de art style compenseert deels voor de technische tekortkomingen. Hoewel de AI soms te wensen over laat, is de uitdaging in de gameplay vaak genoeg aanwezig om spelers op het puntje van hun stoel te houden. Als geheel biedt Phantom Fury een solide ervaring voor fans van het genre.

Andere recensenten benoemen vaak de sterke sfeer en setting die Phantom Fury neerzet. Er is waardering voor de manier waarop de game actiemomenten afwisselt met verhaalelementen en karakterontwikkeling. Er is echter ook kritiek op de technische uitvoering en de soms herhalende gameplay elementen. Men is het er over het algemeen over eens dat Phantom Fury een waardige opvolger is met genoeg potentie om zowel oude fans als nieuwe spelers aan te spreken.