Planetiles review | Game-Scanner.nl

• Innovatieve puzzelmechanismen
  • Prachtige planeet landschappen en graphics
  • Ontspannende spelervaring met passende soundtrack

• Soms repetitieve gameplay
  • Beperkte verhaallijn
  • Gebrek aan diepgaande karakters

Planetiles is een spel dat op het eerste gezicht een eenvoudige puzzelgame lijkt, maar echt een diepte bevat die fans van het genre zullen waarderen. De game daagt spelers uit met zijn innovatieve puzzelmechanismen die goed gebruikmaken van de ruimtelijke oriëntatie en de zwaartekracht van verschillende planeten. De graphics zijn een feest voor het oog, met prachtig ontworpen planeetlandschappen die het verkennen waard zijn. Dit wordt nog versterkt door de rustige, maar indringende soundtrack die de ontspannen sfeer bevordert. Aan de minzijde kan het spel af en toe wat repetitief aanvoelen, vooral als je voor de zoveelste keer een soortgelijke puzzel oplost. Het verhaal is vrij dun en biedt weinig context of drijfveer om door te gaan met spelen. Ook de karakters blijven aan de oppervlakte en missen diepgang, wat een gemiste kans is voor emotionele betrokkenheid. Over het geheel genomen biedt Planetiles een solide ervaring voor liefhebbers van puzzelspelletjes die op zoek zijn naar iets nieuws om hun tanden in te zetten.

Andere recensenten hebben vergelijkbare meningen geuit met betrekking tot Planetiles. Er wordt veel lof toegezwaaid naar de visuele presentatie en de originaliteit in de puzzeldesigns. De meeste gebruikten woorden als 'verfrissend' en 'innovatief' bij het beschrijven van de spelmechanismen. Kritiek komt voornamelijk voort uit de beperkingen in het verhaal- en personageontwikkeling, iets dat als een gemiste kans wordt gezien om spelers verder het universum van Planetiles in te trekken. De consensus is echter dat het spel een waardevolle toevoeging is aan de puzzelgenre en het verdient om uitgeprobeerd te worden door fans van het genre.