Remnant II: The Forgotten Kingdom review | Game-Scanner.nl

• Nieuw boeiend verhaallijn in 'The Forgotten Kingdom'
  • De Invoker Archetype biedt een unieke speelervaring
  • Uitgebreide variatie in uitrustingen en vijanden

• Dungeon ontwerp voelt soms herhalend
  • Milieu en level design niet zeer vernieuwend
  • Puzzel- en platformsegmenten kunnen verdeeldheid veroorzaken

Remnant II: The Forgotten Kingdom laat ons opnieuw voet zetten in de mysterieuze wereld van Yaesha, met een vers verhaal dat zich dieper in de lore van het spel waagt. De uitbreiding brengt niet alleen een nieuw avontuur, maar introduceert ook de Intrigerende Invoker Archetype – een frisse wind voor spelers die op zoek zijn naar een andere speelstijl. Qua uitrustingen zal je niet tekortschieten: er zijn meerdere wapens, ringen en amuletten om te verzamelen en de mod-systeem die we kennen en waarderen uit de hoofdgame blijft een sleutelelement. Echter, ondanks de reeks aan nieuwe bazen en interessante NPC's, kan het gevoel van 'meer van hetzelfde' niet volledig ontkent worden bij het verkennen van sommige dungeons en omgevingen. De ontwerpkeuzes in termen van levels en omgevingen hebben misschien niet het wiel opnieuw uitgevonden, maar bieden toch genoeg vernieuwing door de introductie van nieuwe vijandtypes en uitdagende bazengevechten. De gameplay blijft uitdagend en de wereld bouwt voort op de foundation van Remnant II. Al bij al, voor een prijs van €9,99, is The Forgotten Kingdom een solide uitbreiding waar zowel veteranen als nieuwkomers van de serie van kunnen genieten.

Volgens God is a Geek blijft 'The Forgotten Kingdom' een waardevolle toevoeging aan het hoofdspel en een solide, hoewel minder opwindende, opvolger van de 'Awakened King'. Windows Central onderstreept hoe het zowel voldoet aan de verwachtingen van fans als een uitstekend instappunt voor nieuwkomers biedt voor slechts $10. CGMagazine ziet in de uitbreiding een solide bijdrage aan de Remnant serie door de Invoker archetype en nieuwe wapens en mods. Hardcore Gamer merkt op dat hoewel er een gevoel van déjà vu kan ontstaan, de uitbreiding voldoende originaliteit en nieuwe inhoud biedt om Remnant II's tweede DLC bevredigend te maken. Ze wijzen wel op het gebrek aan ware diversiteit in milieu en level design, iets wat goed gemaakt wordt met nieuwe vijandtypes en uitdagende bazengevechten.