Sker Ritual review | Game-Scanner.nl

• Spannende coöperatieve gameplay die spelers uitdaagt
  • Sfeervolle audiovisuele elementen die een griezelige ambiance creëren
  • Vernieuwende mechanieken die afwijken van de standaard horror-survivalgames

• Kan repetitief aanvoelen na meerdere speelsessies
  • Mogelijk beperkte herspeelbaarheid voor wie op zoek is naar een rijke verhaallijn
  • Technische problemen die de immersie kunnen verstoren

Sker Ritual zet de speler midden in een huiveringwekkende strijd om te overleven te midden van de mystieke sfeer van Sker Island. Als opvolger van 'Maid of Sker' biedt deze game een interessante twist: coöperatieve gameplay waarbij samenwerking de sleutel is tot overleving. Het Bretonse landschap geeft een uniek gevoel aan de spelomgeving, en de sounddesigners hebben zichzelf overtroffen met geluiden die je rillingen bezorgen. Echter, na verloop van tijd kan de game wat eentonig worden, zeker als je de verrassingselementen gewend raakt. Een ander heikel punt zijn technische struikelblokken die we tijdens de speelsessies ervoeren; deze kunnen soms de onderdompeling waar de game zo op leunt, abrupt onderbreken. Desondanks, als je op zoek bent naar een spel dat klassieke horror combineert met moderne multiplayer aspecten, is 'Sker Ritual' zeker het proberen waard.

Andere recensenten hebben zich uitgesproken over de unieke setting en creatieve benadering van de spelontwikkelaars bij het creëren van een coop-ervaring in een horror context. Hoewel de game prijzen ontving voor zijn sfeer en het coöperatieve aspect, waren er ook kritieken over de beperkte content en de afhankelijkheid van jump scares voor spanning. Daarnaast is de gemeenschap verdeeld over de mate waarin de game vernieuwend is binnen het horror-genre.