South Park: Snow Day! review | Game-Scanner.nl

• Plezante co-op ervaring voor tot vier spelers
  • Grappig, authentiek South Park-verhaal en voice-acting
  • Instant herspeelbaarheid door variërende wapens en krachten

• Beperkte speelduur met matige herspeelwaarde
  • Relatief hoge prijs voor de aangeboden inhoud en kwaliteit
  • Gevechtssysteem kan repetitief aanvoelen na verloop van tijd

South Park: Snow Day! brengt ons de geliefde chaos van de televisieserie naar de wondere wereld van 3D gaming. Als je fan bent van de serie, en tegelijkertijd zoekt naar een spel dat je met vrienden kunt tackelen, dan biedt South Park: Snow Day! een leuke opzet. Het is duidelijk dat het spel ontworpen is met co-op plezier in gedachten. De humoristische plot en het stemwerk staan op punt, zoals we gewend zijn van de show. Dit gezegd hebbende, de herspeelbaarheid krijgt een flinke duw door de uitdagende speelstijlen en de diversiteit aan wapens en krachten die beschikbaar zijn om te proberen. Toch zit er een keerzijde aan de medaille. De game voelt eerder kort aan, en men zal snel alles gezien en gedaan hebben - met een speelduur die menigeen binnen tien uur voltooit. De vraagprijs van €30,- voelt daardoor aan de stevige kant, wat sommige spelers kan afschrikken. Bovendien kan het gevechtssysteem na enkele uren spelen zijn glans verliezen door herhalende elementen. Ondanks deze punten is South Park: Snow Day! zeker het proberen waard voor degenen die een nieuw avontuur met de jongens uit South Park willen beleven en die niet terugschrikken van een paar minpuntjes.

De meningen over South Park: Snow Day! zijn verdeeld onder de recensenten. Games zoals GameSkinny prijzen het herhalende plezier en co-op mogelijkheden, terwijl anderen zoals IGN en ZTGD teleurgesteld zijn door de afwijkende richting die het spel heeft genomen. Desondanks zijn er positieve punten te vinden in de getrouwe adaptatie van de South Park-stijl naar 3D en de grappige, goed uitgewerkte verhaallijn. Kopers die het spel met de juiste verwachtingen aanschaffen, en op zoek zijn naar een licht en humoristisch co-op spel, kunnen best tevreden zijn met deze titel.