Starfield: Shattered Space review | Game-Scanner.nl

• Diepe en meeslepende verhaallijn
  • Indrukwekkende grafische weergave van de ruimte
  • Uitgebreide en aanpasbare ruimteschepen

• Sommige questlines kunnen repetitief aanvoelen
  • Systeemvereisten zijn behoorlijk hoog
  • Soms onduidelijke interface voor nieuwe spelers

Starfield: Shattered Space biedt een epische ruimte-ervaring die zowel nieuwe als doorgewinterde fans van het genre zal aanspreken. De diepgaande verhaallijn speelt zich af in een uitgestrekt universum vol geheimen en intriges, waarbij spelers de kans krijgen om hun eigen pad te kiezen. De grafische presentatie is werkelijk adembenemend, met schitterende sterrenstelsels en gedetailleerde ruimteschepen die je het gevoel geven echt deel uit te maken van een galactische avontuur. De aanpassing van ruimteschepen biedt niet alleen een unieke gameplay-ervaring, maar stelt spelers ook in staat om hun eigen speelstijl verder te ontwikkelen. Maar niet alles is perfect: sommige missies kunnen repetitief worden, en de hoge systeemvereisten kunnen een struikelblok vormen voor spelers met oudere hardware. De interface kan ook verwarrend zijn voor nieuwkomers in de franchise, wat leidt tot een steilere leercurve. Hoewel Starfield zijn tekortkomingen heeft, zijn de sterke punten overduidelijk genoeg om hem aan te bevelen.

Starfield is Bethesda's eerste nieuwe universum in vele jaren en heeft hoge verwachtingen gewekt bij zowel critici als spelers. Veel reviewers prijzen de uitgebreide wereldbouw en verhalende diepgang. Tegelijkertijd zijn er geluiden over de technische uitdagingen die de game met zich meebrengt, waaronder stabiliteitsproblemen op release. Over het algemeen lijkt de consensus dat Starfield: Shattered Space een ambitieus project is dat inspanning en toewijding van ontwikkelaars vereist.