Pluspunten
- Innovatieve en doordachte narratieve structuur
- Sterke karakterdynamiek en morele dilemma's
- Visueel aantrekkelijk met een sterke replaywaarde
Minpunten
- Externe verkenningsfasen kunnen teleurstellend zijn
- Soms onduidelijke gameplay-elementen
- Niet alle spelers zullen de basisbouw en resource management leuk vinden
Review
The Alters is een gedurfde en ambitieuze sci-fi survivalgame die spelers in staat stelt om alternatieve versies van de protagonist Jan Dolski te creëren. Deze unieke mechaniek, gecombineerd met een interessante narratieve structuur, stimuleert spelers om diep na te denken over hun keuzes en de gevolgen daarvan. De dynamics tussen de karakters zijn boeiend, terwijl de gameplay zowel uitdagend als belonend is. Ondanks enkele tekortkomingen in de externe verkenningsfasen en het resource management, maakt de sterke visuele presentatie en de mogelijkheid om het verhaal een nieuwe draai te geven dit tot een raadselachtig maar fascinerend avontuur. Het is een game die moet worden ervaren zonder te veel voorwendselen, zoals ook andere recensenten hebben opgemerkt.
Achtergrond informatie
Diverse recensies prijzen de ingenieuze opzet en de fascinerende narrativiteit van The Alters, hoewel sommige kritiek hebben op de dunne spreiding van gameplay-elementen en de frustraties met bronbeheer. Game Rant beschrijft de game als een van de beste gamingervaringen van het jaar. Try Hard Guides en CGMagazine benadrukken het sterke verhaal en de strategie-elementen. Echter, PCGamesN en andere recensieplatformen wijzen op zwakke punten in de externe verkenning en dialoog.
Reacties
The new gameplay mechanics in Assassin's Creed: Shadows are a fresh take that will definitely add layers of strategy and depth. Switching between Yasuke and Naoe sounds like it’ll keep things interesting, especially with the resource-sharing dynamic—super excited to dive into 16th Century Japan this November
The new character-swapping mechanic in Assassin's Creed: Shadows looks like a game-changer, seamlessly blending stealth and combat strategies with Yasuke and Naoe. Can't wait to explore 16th Century Japan and see how these unique playstyles mix up the AC formula
The dual-protagonist mechanic in Assassin's Creed: Shadows sounds like a refreshing twist, promoting a strategic balance between stealth and combat. I'm excited to see how the distinct playstyles of Yasuke and Naoe will add depth to the gameplay and enrich the 16th Century Japan setting.