The Bridge Curse 2: The Extrication review | Game-Scanner.nl

• Innovatief puzzeldesign
  • Sterke atmosferische horror-elementen
  • Verbeterde grafische weergave ten opzichte van voorganger

• Verhaallijn soms voorspelbaar
  • Speelduur aan de korte kant
  • Puzzels kunnen frustrerend zijn voor spelers zonder geduld

The Bridge Curse 2: The Extrication borduurt voort op het succes van zijn voorganger en brengt spelers opnieuw een mengeling van puzzels en horrorthriller-elementen. De puzzels zijn creatief en uitdagend, vaak met een verrassende twist die je hersenen op de proef stellen. De sfeer zit er goed in, waarbij de verbeterde graphics een levendige, huiveringwekkende setting neerzetten. Hoewel de verhaallijn zich op bekend terrein begeeft en soms wat voorspelbaar is, is de manier waarop het verhaal verteld wordt, met vooral visuele en audio clues, zeer onderhoudend. Het spel is misschien niet weggelegd voor de casual gamer, vooral door de soms lastige puzzels die een behoorlijke dosis geduld eisen. Ook qua speelduur laat het spel wat te wensen over, waardoor je het gevoel kunt krijgen net iets te snel door de ervaring heen te racen. Desondanks, voor liefhebbers van de niche een solide tweede deel.

The Bridge Curse 2: The Extrication is een vervolg dat niet enkel teruggreep op de bekende formule van het origineel, maar ook luistert naar de kritiek van spelers en reviewers om de ervaring te verbeteren. Andere reviewers prijzen de game voor diens originele puzzels en verbeteringen in visuele kwaliteit, hoewel sommigen opmerken dat het spel niet erg innoveert op het gebied van verhaal en gameplay.