Tsukihime: A Piece of Blue Glass Moon review | Game-Scanner.nl

• Schitterende visuele stijl
  • Diepgaand en meeslepend verhaal
  • Uitstekende stemacteurs

• Soms te langzaam tempo
  • Tekstgebaseerde gameplay kan eentonig zijn
  • Beperkte interactie

Tsukihime: A Piece of Blue Glass Moon is een indrukwekkende heruitgave van een klassieker die de tand des tijds goed heeft doorstaan. De visuele stijl is ronduit schitterend, met prachtige achtergronden en gedetailleerde karakters die echt tot leven komen. Het diepgaande en meeslepende verhaal houdt je op het puntje van je stoel, terwijl de stemacteurs elke scène met overtuiging en emotie vertolken. Desondanks heeft het spel ook enkele mindere kanten. Het tempo kan soms wat traag aanvoelen, vooral tijdens langere dialoogscènes. Bovendien kan de tekstgebaseerde gameplay eentonig zijn voor spelers die niet bekend zijn met visual novels. De beperkte interactie kan ook als een gemis worden ervaren. Al met al is Tsukihime: A Piece of Blue Glass Moon een fantastische ervaring voor liefhebbers van het genre en biedt het een reis die zowel nostalgisch als verfrissend aanvoelt.

Tsukihime: A Piece of Blue Glass Moon is ontwikkeld door Type-Moon en is een heruitgave van de originele Tsukihime uit 2000. Veel reviewers prijzen de modernisering van de visuals en de verbeterde soundtrack, terwijl ze het behoud van het meeslepende verhaal als een groot pluspunt zien. Critici zijn het er echter over eens dat de beperkte interactie en het soms trage tempo een barrière kunnen vormen voor nieuwe spelers.