Withering Rooms review | Game-Scanner.nl

• Unieke 2.5D horror-ervaring in een steeds veranderend Victoriaans herenhuis
  • Procedural generation zorgt voor hoge herspeelbaarheid
  • Mix van survival, strategie en crafting biedt diepe gameplay

• Verhaal is minder krachtig dan mogelijk zou zijn
  • Sommige spelaspecten zijn onvoldoende uitgelegd
  • Combat systeem voelt soms onafgewerkt

Withering Rooms is een frisse wind in het horror-genre. Als jong meisje probeer je te ontsnappen uit een nachtmerrieachtige droom, gekleed in het donkere canvas van een Victoriaans herenhuis. Terwijl je door Mostyn House sluipt, verzamel je niet alleen sleutels en materialen, maar ook hoop voor je overleving met wapens, afleidingen en magische artefacten. De procedural generation waarbij het huis elke nacht verandert, houdt de spanning erin en moedigt aan tot meerdere speelsessies. Hoewel het verhaal en sommige gameplay-elementen scherper hadden gekund, maakt de variatie in strategieën en het gevoel van kwetsbaarheid veel goed. De uitdaging van het leren van fouten en het gewicht van de dood zorgt ervoor dat je continu op je hoede blijft. Ondanks dat combat soms te wensen overlaat, blijft Withering Rooms een griezelig goede ervaring voor de liefhebber van een goede uitdaging.

Withering Rooms ontvangt gemengde recensies, met scores variërend van 70 tot 86. Critici prijzen de unieke combinatie van horror, roguelike-elementen, en puzzelavontuur. Er wordt opgemerkt dat het spel een goede mix van ideeën bevat en dat het interesse wekt voor fans van oude survival horrors. Tegelijkertijd wordt de zwakte van het verhaal en de uitleg van bepaalde game-aspecten bekritiseerd. Checkpoint Gaming merkt op dat, hoewel je een fragiel personage blijft, de beschikbare gereedschappen en strategieën het spel lonend maken. Hobby Consolas en GameSpew suggereren dat de game ideaal is voor fans van de old school survival horror, maar erkennen dat er ruimte is voor verbetering, met name in de combat.