15 duizend dollar Skyrim VR-opstelling bevat nu Haptic Suit voor pijn

Apr 28, 2024 3:18 PM

Een streamer heeft haar Skyrim VR-ervaring naar een nieuwe hoogte gebracht door een haptisch pak toe te voegen dat echte pijn simuleert. Deze toevoeging aan haar al indrukwekkende setup, waar ze al $15.000 aan uitgegeven heeft, laat de gebruiker de pijn voelen die hun karakter in het spel ervaart, dankzij een pak dat elektrische schokjes aflevert. Naast dit haptische pak gebruikt de streamer ook diverse mods, drie Vive trackers voor nauwkeurige lichaamsbewegingen, en een ventilator die wind en weersomstandigheden simuleert. Deze diepe vorm van immersive gaming geeft een geheel nieuwe betekenis aan het beleven van de virtuele wereld van The Elder Scrolls V: Skyrim terwijl fans wachten op de komst van The Elder Scrolls 6.

Is het mogelijk om fysieke pijn te ervaren door middel van een haptisch pak in een VR-game?

Ja, dat is mogelijk door middel van een haptisch pak dat elektrische schokjes afgeeft, zoals de streamer gebruikt in haar Skyrim VR ervaring, waardoor spelers de pijn kunnen voelen die hun personage in de game ervaart.

The Elder Scrolls V: Skyrim, uitgebracht in 2011 door Bethesda Game Studios, is een van de meest geliefde role-playing games ooit. Met zijn uitgestrekte open wereld, diepgaande lore en de vrijheid om te spelen zoals je wilt, heeft Skyrim meerdere awards gewonnen en wordt het tot op de dag van vandaag gespeeld, mede dankzij een levendige modding community en releases op verschillende platformen.