Het populaire spel Palworld heeft een indrukwekkende mijlpaal bereikt met 19 miljoen spelers op Steam en Xbox. Dit succes brengt echter hoge serverkosten met zich mee, die momenteel bekend zijn gemaakt door Takuro Mizobe, CEO van Pocketpair. Palworld, dat uitkwam op 19 januari, heeft in minder dan een maand tijd ongeveer 70,53 miljoen Japanse yen (ongeveer 376.276 pond of 475.349 dollar) aan serverkosten gegenereerd. Ondanks het feit dat Palworld een eenmalige aankoop is en geen constante inkomstenstroom heeft zoals een MMO, lijken de hoge verkoopcijfers de hoge serverkosten te kunnen dekken. Pocketpair heeft ook een recente update uitgebracht, waardoor spelers niet langer de 'Pals' van andere spelers kunnen stelen.

Wat zijn de toekomstplannen voor Palworld?

Er zijn updates gepland voor Palworld, en hoewel momenteel de enige beschikbare DLC de soundtrack is, zullen deze updates waarschijnlijk nieuwe inhoud en verbeteringen aan het spel toevoegen om de spelerservaring te verrijken.

Extra achtergrondinformatie over Palworld: Palworld is een open-world survival craftgame die de spelers uitnodigt om met en tegen Pal's, wezens vergelijkbaar met Pokémon, te strijden en samen te werken. Spelers kunnen deze wezens vangen, fokken en trainen, terwijl ze overleven in een uitgestrekte wereld vol met avonturen en gevaren. De combinatie van crafting, vechten, en een levendige open wereld heeft bijgedragen aan het grote succes van de game sinds de lancering.