Aaron Pierre voegt zich bij HBOs Lanterns als John Stewart in DCU

Oct 09, 2024 6:14 PM

HBO's aankomende serie Lanterns, die draait om het Green Lantern Corps, heeft Aaron Pierre gecast als de beroemde Green Lantern John Stewart. James Gunn, co-CEO van DC Studios, bevestigde deze casting na een intensief auditieproces. John Stewart is een populaire figuur onder fans van de comics en zal samen met Hal Jordan, gespeeld door Kyle Chandler, een duistere, op de aarde gebaseerde moord onderzoeken. De serie zal in totaal acht afleveringen bevatten en wordt geproduceerd door ervaren HBO-talent, met Chris Mundy als showrunner en uitvoerend producent.

Wie is John Stewart in de DC Comics?

John Stewart is een superheld die voor het eerst verscheen in de comics van Green Lantern in de jaren 70. Hij staat bekend om zijn sterke morele kompas en zijn rol als een van de weinige zwarte superhelden in het DC-universum. Stewart is vaak afgebeeld als een serieuze en intelligente figuur, die de verantwoordelijkheid van het dragen van de Green Lantern ring met ernst ten uitvoer brengt.

Lanterns belooft een spannende verkenning te bieden van het DC-universum, met een combinatie van superheldenacties en een mysterieuze plot. Met de keuze voor Aaron Pierre als John Stewart en de betrokkenheid van grote namen achter de schermen, zoals Damon Lindelof en Tom King, haalt HBO het beste uit zijn creatieve talenten. De serie hoopt een nieuwe dimensie toe te voegen aan de wereld van de superhelden, met unieke verhalen en diepgang.