Alien: Isolation 2 officieel aangekondigd

Oct 07, 2024 3:06 PM

Na de tiende verjaardag van Alien: Isolation heeft ontwikkelaar Creative Assembly bevestigd dat er een sequel in de maak is. Creatief directeur Al Hope maakte dit bekend via sociale media, waarbij hij zei dat het team de "noodsignalen" van fans heeft gehoord. Hope, die ook het eerste spel leidde, kijkt uit naar het delen van meer details wanneer het team er klaar voor is. Hoewel er geen specifieke titel, releasedatum of platformen zijn aangekondigd, zijn fans enthousiast over deze ontwikkeling, vooral omdat de eerste game wereldwijd niet in alle opzichten als een commercieel succes werd beschouwd.

Wat kunnen we verwachten van Alien: Isolation 2?

Aangezien de sequel nog in de beginfase van ontwikkeling is, zijn details zoals gameplay-functies en verhaal nog niet bekend. Fans kunnen een voortzetting van de horrorervaring verwachten die het origineel zo geliefd maakte.

Alien: Isolation werd in 2014 uitgebracht en heeft wereldwijd lof ontvangen voor zijn unieke benadering van survival horror en het gebruik van de iconische Alien-franchise. De game is gebaseerd op de film uit 1979 en bood spelers een aangrijpende ervaring waarbij ze moesten overleven op het ruimteschip Sevastopol, terwijl ze werden achtervolgd door een angstaanjagende Alien. De aanstaande sequel wekt hoge verwachtingen bij fans die hopen dat dezelfde intense sfeer en gameplay behouden blijven.