Architect van het Studio Systeem van PlayStation treedt toe tot EA

Mar 19, 2024 4:20 PM

Connie Booth, voormalig PlayStation-executive en een van de sleutelfiguren achter de first-party strategie van het bedrijf, is overgestapt naar EA. Bij EA gaat Booth aan de slag als Group General Manager, Action RPG, waar ze leiding zal geven aan EA Motive, Cliffhanger en BioWare, bekend van toekomstige games zoals Iron Man en Black Panther, evenals Dragon Age en Mass Effect. Booth zal rapporteren aan Laura Miele, hoofd van EA Entertainment.

Connie Booth, met meer dan 30 jaar ervaring bij Sony Interactive Entertainment, heeft een indrukwekkende staat van dienst en stond aan de wieg van grote franchises zoals Marvel’s Spider-Man, The Last of Us en Uncharted. Miele prijst Booth voor het creëren van een ontwikkelaar-gerichte cultuur en haar toewijding aan game-ontwikkeling. EA wil met Booth's aanstelling waarschijnlijk hun single-player gamestrategie versterken. Een van haar taken is het herstellen van BioWare's reputatie met de lancering van Dragon Age: Dreadwolf na tegenvallers zoals Anthem en Mass Effect: Andromeda.

De overstap van Booth valt samen met de herstructurering van EA, waarbij onlangs ongeveer 670 medewerkers ontslagen zijn. Deze bewegingen wijzen op de ambitie van EA om hun focus op eigen blockbuster franchises en sterke verhalen te leggen.

Wat voor impact kan Connie Booth hebben op de ontwikkeling van nieuwe EA-games?

Met haar uitgebreide ervaring bij het opzetten en leiden van succesvolle gamestudio's en franchises, is de verwachting dat Connie Booth een positieve invloed zal hebben op het creatieve proces en de kwaliteit van de ontwikkeling van toekomstige EA-games, waaronder de revival van BioWare.

Draak Age: Dreadwolf is het nieuwste deel in de populaire Dragon Age-serie, ontworpen door BioWare, een studio die bekend staat om hun verhalende RPG's met diepe personages en complexe wereldopbouw. Terwijl spelers reikhalzend uitkijken naar deze nieuwe toevoeging, roept de komst van Connie Booth hopelijk een nieuw tijdperk in voor BioWare, dat zijn reputatie wil herstellen na minder succesvolle lanceringen in het recente verleden.