Quantcast
Baldurs Gate 3 Director Onthult Plannen voor DLC, AAA-ontwikkeling en Meer
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Baldurs Gate 3 Director Onthult Plannen voor DLC, AAA-ontwikkeling en Meer

Mar 26, 2024 2:10 PM

Tijdens de Game Developers Conference van 2024 besprak Swen Vincke, het hoofd van Larian Studios, de ontwikkeling van Baldur's Gate 3. Hij onthulde dat de studio niet van plan is DLC voor het spel te maken of aan Baldur's Gate 4 te gaan werken. In plaats daarvan richten ze zich op nieuwe projecten. Vincke legde uit dat, ondanks het succes van Baldur's Gate 3, het team hun hart niet kon leggen in verdere uitbreidingen of een vervolg, en dat ze in plaats daarvan behoefte hadden aan afsluiting. Tijdens een exclusief gesprek met IGN ging Vincke in op verschillende inzichten uit hun gesprek, zoals de evolutie van de personages tijdens de ontwikkeling, en sommige functies en locaties die het uiteindelijk niet haalden in het spel. Hij sprak ook over de emotionele betrokkenheid van het team bij het maken van de game en de beslissing om geen verdere content meer te produceren met de personages uit Baldur's Gate 3, aangezien deze nu eigendom zijn van Wizards of the Coast. Daarnaast gaat het artikel verder in detail over de uitdagingen en complexiteit van grote gameprojecten zoals Baldur's Gate 3, en de toekomstige focus van Larian Studios op technische innovatie en verbeterde werkprocessen voor hun volgende projecten.

Waarom is er geen DLC gepland voor Baldur's Gate 3?

Larian Studios voelt dat ze geen passie hebben voor het creëren van DLC voor Baldur's Gate 3, en zij hebben besloten zich op andere nieuwe projecten te concentreren in plaats van een vervolg of uitbreidingen te maken.

Baldur's Gate 3 is een langverwachte opvolger van de klassieke isometrische RPG-serie en gemodelleerd naar de Dungeon & Dragons-regelset. Ondanks de binding met deze legendarische serie, zocht Larian Studios naar een frisse start om hun eigen interpretatie van complexe RPG-mechanica en diepgaande verhaalvertelling ten uitvoer te brengen. Deze vertrekbeweging toont een bloeiende studio die durft te kiezen voor hun waarden en visie, zelfs tegen de financiële verwachtingen in.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen