Baldurs Gate 3: Newbon deelt acteurs invloed

May 06, 2024 1:59 PM

Baldur's Gate 3 is een succesvol rollenspel geworden, mede dankzij de indrukwekkende acteerprestaties van Neil Newbon in de rol van Astarion. Oorspronkelijk hadden de makers bij Larian Studios een andere visie voor deze rol, maar Newbon's unieke interpretatie en suggesties - hoewel aanvankelijk riskant bevonden door Swen Vincke, voorzitter van Larian - bleken een succes. Dankzij de steun van Cinematic Director Jason Latino en dialogenschrijver Stephen Rooney, is Newbon's vertolking met zijn kenmerkende stem en bewegingen, uiteindelijk zeer populair geworden bij fans.

Na de release van Baldur's Gate 3 richt Larian Studios zich nu op nieuwe projecten die ze willen overtreffen. Newbon heeft echter aangegeven graag betrokken te willen blijven bij de franchise. Het spel, geworteld in de Dungeons and Dragons wereld, is op waardering ontvangen en heeft bijgedragen aan de roem van de ontwikkelstudio en de acteurs die hebben meegewerkt.

Is Baldur's Gate 3 exclusief gebaseerd op Dungeons and Dragons-regels?

Ja, Baldur's Gate 3 is gebaseerd op de regels en het universum van Dungeons and Dragons, waarbij het spel vooral gebruikmaakt van de vijfde editie van D&D als basis voor de gameplay en verhaalelementen.

Baldur’s Gate 3 is een direct vervolg in de befaamde Baldur's Gate serie, die bekend staat om haar diepgaande verhaal en is gebaseerd op het Dungeons and Dragons (D&D) regelwerk. Het spel ontwikkeld door Larian Studios, bekend van de Divinity: Original Sin reeks, heeft het strategische gevechtssysteem van D&D overgenomen en combineert dit met verhalende keuzes die grote invloed hebben op de spelwereld. Spelers kunnen een personage creëren en een party verzamelen met unieke metgezellen terwijl ze op avontuur gaan in de Forgotten Realms. Het spel heeft een hoge mate van interactie, waarbij omgevingen verkenbaar zijn en keuzes in dialogen en gevechten de resultaten van de campagne vormen.