Batman-scène in het Suicide Squad spel zorgt voor ophef

Jan 30, 2024 8:09 PM

Met de vroege toegang nu beschikbaar, is er in 'Suicide Squad: Kill the Justice League' een controversiële scène onthuld waarin Batman, onder invloed van Brainiac, op een nogal harde wijze door Harley Quinn wordt geconfronteerd. Fans reageren fel: velen vinden het een oneervol einde voor de Dark Knight, niet in de laatste plaats omdat dit mogelijk de laatste keer zou zijn dat de onlangs overleden Kevin Conroy Batman's stem inspreekt - een update verduidelijkte dat dit niet het geval is; Conroy heeft nog twee postume rollen ingesproken. Sommige fans suggereren dat het einde van Batman mogelijk niet definitief is, gezien er vaak verrassende wendingen in strips zijn. Anderen stellen dat het thema van de game, de Suicide Squad, al duidelijk maakte dat er heftige dingen konden gebeuren. Er is ook kritiek dat andere games, zoals 'Gotham Knights', de dood van Batman op een betere manier hebben behandeld. Enkele positieve geluiden zijn er ook; sommige spelers accepteren de gebeurtenis als onderdeel van het Suicide Squad-verhaal.

Wat is de reactie van fans op de controversiële scène in 'Suicide Squad: Kill the Justice League'?

Veel fans reageren ontstemd en vinden dat de dood van Batman uitgevoerd door Harley Quinn in de game niet past bij het respect en de heldenstatus van het personage. Daarnaast uitten ze teleurstelling over de manier waarop deze gebeurtenis het einde van een tijdperk van Kevin Conroy als stem van Batman markeert.

'Suicide Squad: Kill the Justice League' bouwt voort op de Arkham-serie, maar dan met een twist. De speler bestuurt leden van de Suicide Squad, die als taak hebben leden van de Justice League uit te schakelen. De game heeft hierin een donkerdere toon en wijkt af van de meer traditionele superheldengames waarin de speler zelf als een bekende held speelt.