In de aanloop naar de release van Battlefield 6 op 7 oktober heeft de ontwikkelaar, Ripple Effect, bevestigd dat de game geen ray-tracing zal ondersteunen. Dit werd beslist om de prestaties te optimaliseren voor een breder publiek. Het ontbreken van ray-tracing kan teleurstellend zijn voor sommige gamers, vooral voor diegenen die hopen op verbeterde graphics in de single-player campagne. De studio benadrukt echter dat de focus ligt op het leveren van een soepelere ervaring voor spelers. Battlefield 6 biedt wel meer dan 600 opties in het instellingsmenu voor de PC-versie, maar ray-tracing is daarbij niet inbegrepen. Ook is er een nieuw gelekt gameplay-filter van de battle royale modus, met veelbelovende gameplay-elementen zoals zwemmen en een grote open wereld.

Waarom ondersteunt Battlefield 6 geen ray-tracing?

Battlefield 6 ondersteunt geen ray-tracing omdat de ontwikkelaar de focus heeft gelegd op het optimaliseren van de game-prestaties voor alle gebruikers, in plaats van het toevoegen van grafische verbeteringen die veel systeembronnen vergen.

Battlefield 6 is de nieuwste titel in de populaire Battlefield-franchise, die bekend staat om zijn grootschalige militaire gevechten en indrukwekkende omgevingen. De game belooft nieuwe gameplay-elementen en een uitgebreide multiplayer ervaring, en is bedoeld om zowel casual als competitieve gamers aan te spreken.