David Goldfarb, de oorspronkelijke maker van Battlefield: Bad Company, heeft aangegeven dat hij openstaat voor het creëren van een derde deel in de geliefde sub-serie. Ondanks zijn bereidheid gelooft Goldfarb niet dat EA het project zal goedkeuren. Hij stelt dat moderne gameproducties te risicoloos zijn en dat het unieke karakter van Bad Company als een 'anomalie' wordt gezien. Bad Company 2 geniet nog steeds veel waardering onder spelers, vooral om zijn humor en memorabele personages. Goldfarb legt uit dat dergelijke unieke projecten tegenwoordig zeldzaam zijn in de industrie, wat de kans op een vervolg verder verkleint.
Krijgen we ooit een derde deel van Battlefield: Bad Company? nGoldfarb gelooft dat het onwaarschijnlijk is dat EA een nieuwe Bad Company goedkeurt, ondanks zijn bereidheid om mee te werken aan het project. De huidige trends in gameproductie maken het moeilijk om risico's te nemen met unieke games zoals deze.nBattlefield: Bad Company is een schietspel dat in 2008 door EA DICE werd uitgebracht en werd geprezen om zijn unieke combinatie van humor, scherpe personages en destructieve gameplay. Het was een verfrissende benadering binnen het militaire shooter-genre, wat ervoor zorgde dat het een speciale plaats in het hart van vele gamers veroverde. Het tweede deel, Bad Company 2, breidde de gameplay uit en blijft de maatstaf voor veel fans van de serie. De franchise is sindsdien geëvolueerd, maar veel spelers verlangen nog steeds naar de charme van de Bad Company-serie.
Reacties
It’s great to see David Goldfarb open to a Bad Company revival, but it’s a shame that corporate caution often stifles creativity in gaming. The unique blend of humor and engaging storytelling in Bad Company really set it apart, and it would be a real treat for fans to see that spirit return, especially with the shifting landscape of modern shooters.
It would be amazing to see Battlefield: Bad Company make a comeback, especially with the unique humor and charm it brought to the shooter genre. I totally get the hesitation from EA, but sometimes taking a risk can lead to some of the best gaming experiences—fingers crossed they find a way to make it happen