CD Projekt Red heeft nieuwe plannen aangekondigd voor 'The Witcher 4', momenteel bekend onder de codenaam Polaris. Game director Sebastian Kalemba legde uit dat het spel een nieuwe mate van vrijheid zal benadrukken, terwijl de intensiteit van de gameplay wordt opgevoerd. Ze streven ernaar om de geliefde elementen uit eerdere 'The Witcher'-spellen te verbeteren en tegelijkertijd de grenzen van het RPG-genre te verleggen. De ontwikkelaar wil innovatief blijven binnen de vastgestelde lore en biedt spelers meer keuzemogelijkheden, zowel qua verhaal als karakterontwikkeling. Dit sluit aan bij de lessen die zijn getrokken uit 'Cyberpunk 2077', waar het sterke verhaal en de vrijheid voor spelers goed werden ontvangen.

Polaris is naar verwachting op zijn vroegst pas over twee jaar beschikbaar volgens uitspraken van CEO Adam Kiciński in oktober 2022. Het ontwikkelen van een nieuw spel met nieuwe technologie, zoals CD Projekt Red doet met Polaris en Unreal Engine 5, duurt doorgaans vier tot vijf jaar, hoewel dit niet per se het geval hoeft te zijn voor Polaris dat in maart 2022 is aangekondigd.

Wat kunnen spelers verwachten van 'The Witcher 4: Polaris'?

Spelers kunnen een wereld verwachten met een hoge mate van vrijheid in zowel verhaallijnen als karakterontwikkeling, intense gameplay en een vernieuwing van het RPG-genre. Hoewel officiële gameplay details en een release datum nog niet bekend zijn, zal de nadruk liggen op een meeslepende ervaring die de grenzen van voorafgaande spellen uit de reeks verlegt.

'The Witcher'-serie is enorm populair en staat bekend om zijn diepgaande verhalen, complexe karakters en uitgebreide wereld. Sinds de lancering van de eerste game in 2007 is 'The Witcher' uitgegroeid tot een van de meest gevierde RPG-franchises, met succesvolle spin-offs, waaronder een Netflix-serie. CD Projekt Red's aankondiging van Polaris wijst op een spannende toekomst voor de serie, met speculatie dat het spel zal voortbouwen op de rijke lore en innovatieve gameplay die fans zijn gaan waarderen.