Beverly Hills Cop acteur John Ashton overleden op 76-jarige leeftijd

Sep 30, 2024 8:48 AM

Acteur John Ashton, beroemd om zijn rol als John Taggert in Beverly Hills Cop en zijn vervolgen, is overleden op 76-jarige leeftijd. Ashton overleed donderdag in Fort Collins, Colorado, na een korte strijd tegen kanker. Zijn manager bevestigde dat hij wordt herinnerd als een liefdevolle echtgenoot, vader en grootvader. Ashton heeft een erfenis van toewijding en liefde achtergelaten die voor generaties gekoesterd zal worden. Hij speelde de rol van Taggert in de originele film uit 1984 en keerde terug voor de sequel in 1987, evenals voor de recente Netflix-film Beverly Hills Cop: Axel F in 2024. Hij had een indrukwekkende carrière van meer dan 50 jaar, met rollen in films als Midnight Run en Gone Baby Gone en geliefde tv-shows zoals Columbo en M*A*S*H.

Wat heeft John Ashton's overlijden betekend voor de filmwereld?

John Ashton's overlijden heeft een grote impact op de filmwereld, vooral onder fans van Beverly Hills Cop. Zijn vertolking van detective Taggert heeft bijgedragen aan het succes van de franchise en zijn aanwezigheid zal enorm worden gemist door zowel collega's als kijkers. Ashton wordt herinnerd voor zijn humor en veelzijdigheid als acteur.

Beverly Hills Cop is een iconische actiokomische film die in 1984 werd uitgebracht en het grote publiek veroverde. De film volgt Axel Foley, gespeeld door Eddie Murphy, een politieagent uit Detroit die naar Beverly Hills reist om de moord op zijn vriend op te lossen. De chemistry tussen Murphy en Ashton was een van de hoogtepunten van de film, wat bijdroeg aan de blijvende populariteit van de franchise. De films zijn ondertussen een belangrijk onderdeel van de popcultuur in de jaren '80 en '90 geworden.