Bioware hint op Dragon Age: The Veilguard details voor onthulling

Jun 11, 2024 9:50 AM

BioWare heeft nieuwe details onthuld over Dragon Age: The Veilguard voorafgaand aan de langverwachte gameplay-onthulling. Het RPG-spel biedt zes facties om uit te kiezen bij het creëren van je personage, waaronder de Antivan Crows, Gray Wardens, en Shadow Dragons. De terugkeer van de Grey Wardens roept herinneringen op aan Dragon Age: Origins, waar spelers lid werden van deze oude orde om Darkspawn te bestrijden. Daarnaast kunnen spelers hun Inquisitor uit Dragon Age: Inquisition aanpassen en enkele cruciale beslissingen nemen die van invloed zijn op hoe The Veilguard begint. Ook blijft Scout Harding een romantiemogelijkheid en kan het spel gespeeld worden als mens, elf, dwerg of qunari. Een recente gameplayclip toont de protagonist Rook samen met Varric in de stad Minrathous.

Welke speelfacties zijn beschikbaar in Dragon Age: The Veilguard?

In Dragon Age: The Veilguard kunnen spelers kiezen uit zes facties: Antivan Crows, Gray Wardens, Shadow Dragons en drie nog onbekende facties.

Dragon Age: The Veilguard is het nieuwste deel in de populaire Dragon Age-reeks van BioWare. De serie staat bekend om zijn rijke verhaallijnen, diepgaande personageaanpassingen en de mogelijkheid om complexe morele keuzes te maken die het verloop van het spel beïnvloeden. Dragon Age: Origins, dat in 2009 werd uitgebracht, vestigde de reputatie van de serie binnen het RPG-genre. De Gray Wardens, een prominente orde in deze wereld, spelen een centrale rol, wat fans nostalgisch maakt naar het eerste deel. De terugkomst van bekende elementen zoals faction backstories en de Inquisitor belooft een spannende voortzetting van het Dragon Age-verhaal.