De leidinggevende van de grafische afdeling van Xbox, Mike Matsel, heeft een opmerkelijke LinkedIn-post geplaatst waarin hij nieuwe vacatures aankondigt. Hij gebruikte echter een AI-gegenereerde afbeelding, wat leidde tot negatieve reacties van gebruikers. De post vraagt om kandidaten met ervaring in "apparaatstuurprogramma's, GPU-prestaties of gerelateerde validatie- of engineeringervaring". Critici wezen erop dat deze aanpak niet serieus overkwam, vooral gezien de recente ontslagen binnen Microsoft, waarbij verschillende ontwikkelaars waaronder Rare en Zenimax Online Studios getroffen zijn. Ondanks de ontslagen wordt van de overgebleven werknemers verwacht dat ze meer gebruik maken van AI, zonder dat dit tot meetbare resultaten heeft geleid.
Waarom zijn de reacties op de LinkedIn-post van Xbox zo negatief?De reacties zijn negatief omdat de AI-gegenereerde afbeelding als ongepast en onsamenhangend werd gezien, vooral in de context van recente ontslagen binnen het bedrijf.
Xbox heeft recentelijk problemen gekend, waaronder grootschalige ontslagen en kritiek op hun benadering van AI in de ontwikkelingsprocessen. Deze ontwikkelingen leiden tot onzekerheid over de toekomst van verschillende projecten, waaronder mogelijke nieuwe games van studios zoals Rare. Spelers vragen zich af hoe AI daadwerkelijk zal bijdragen aan verbeteringen in de gamingindustrie, gezien de recente veranderingen.
Reacties
AI-generated graphics in a hiring post feels like putting a band-aid on a bullet wound—especially during layoffs. Xbox might want to rethink their priorities before gamers start questioning their creative direction even more.
Oof, using AI art in a job post during layoffs is like bringing a self-checkout machine to a going-out-of-business sale—just bad optics. Maybe focus on polishing those human-made games before leaning into the AI hype