Black Myth: Wukong Verkoopt 10 Miljoen Exemplaren in Slechts 3 Dagen

Aug 23, 2024 2:33 PM

Black Myth: Wukong heeft in slechts drie dagen tijd een verbluffende 10 miljoen exemplaren verkocht, zo heeft ontwikkelaar Game Science aangekondigd. De actie-RPG, geïnspireerd door de klassieke Chinese roman Journey to the West, werd op 20 augustus gelanceerd voor PC en PlayStation 5. Op 23 augustus had het spel al drie miljoen gelijktijdige spelers op alle platforms. Dit maakt Black Myth: Wukong een van de snelst verkopende videospellen aller tijden, samen met Pokémon Scarlet en Violet. Het spel breekt ook records als het gaat om aantal gelijktijdige spelers op Steam, waar het de meest gespeelde singleplayer-game ooit is. Het blijft het bestverkochte spel op Steam, waarbij de meeste spelers uit China komen.

Wat maakt Black Myth: Wukong zo populair?

Black Myth: Wukong heeft zijn enorme populariteit te danken aan de spannende gameplay, de uitdagende bazen en de prachtige wereld waarin spelers zich kunnen onderdompelen. Bovendien biedt het spel unieke mechanieken en veel geheimen om te ontdekken, wat de replaywaarde verhoogt.

Black Myth: Wukong is ontwikkeld door Game Science, een studio die zich richt op het maken van innovatieve en kwaliteitsvolle games. Het spel is gebaseerd op de Chinese folklore en biedt een frisse blik op het genre van actie-RPG's, met zijn sterke verhaal en unieke spelelementen. De ontwikkeling van het spel benadrukt de groeiende mogelijkheden van de Chinese game-industrie en haar potentieel om wereldwijd te concurreren.