Borderlands film faalt aan de kassa met 31 miljoen dollar

Sep 12, 2024 11:57 AM

De film Borderlands heeft zijn bioscooprun beëindigd met een teleurstellende opbrengst van slechts $31 miljoen. Deze live-action adaptatie van Gearbox's populaire looter shooter videospelserie, geregisseerd door Eli Roth, bevat sterren zoals Cate Blanchett en Kevin Hart. Ondanks de sterke cast ontving de film louter negatieve recensies, met IGN die het beoordeelde met een 3/10. Kritieken wezen op een gebrek aan trouw aan de bronmateriaal, wat leidde tot een tegenvallende box office. De film, die uiteindelijk $115 miljoen kostte om te produceren, heeft Lionsgate aanzienlijk verlies geleden. Fans waren niet gelukkig met de castkeuzes en de film werd nauwelijks in de bioscopen bekeken, hetgeen resulteerde in een snelle digitale release.

Waarom was de Borderlands-film zo'n flop?

De Borderlands-film faalde voornamelijk door slechte recensies en negatieve reacties van fans. De film voldeed niet aan de verwachtingen van de fans van de videospellen, wat leidde tot een dramatische box office tegenvaller.

Borderlands is een enorm populaire gamefranchise die bekend staat om zijn unieke kunststijl en humor. De serie draait om het verkennen van een woestijnachtige wereld vol allerlei vijanden en het verzamelen van wapens en schatten. Tot nu toe zijn er verschillende games in de serie verschenen, en er zijn veel verwachtingen voor Borderlands 4, dat naar verwachting een beter onthaal zal krijgen dan de film.