Bungie heeft aangekondigd dat er 220 werknemers worden ontslagen. Dat is 17% van hun totale personeelsbestand. Dit besluit komt na maanden van interne onrust en de lancering van Destiny 2: The Final Shape. CEO Pete Parsons verklaart dat de ontslagen nodig zijn vanwege "financiële uitdagingen." Het nieuws heeft geleid tot veel kritiek vanuit de industrie, waarbij veel ontslagen werknemers hun onvrede delen op sociale media. Sommige werknemers hadden nog recent promotie gekregen en voelden zich verraden door de plotselinge ontslagen. Verschillende leden van het Destiny 2 team hebben opgeroepen tot het aftreden van Parsons, vooral gezien zijn grote uitgaven aan vintage auto's, wat normaal wordt geassocieerd met de vele ontslagen bij de studio.

Waarom ontslaat Bungie zoveel werknemers na de release van Destiny 2: The Final Shape?n

Bungie beweert dat de ontslagen nodig zijn vanwege financiële uitdagingen. Ondanks de positieve ontvangst van Destiny 2: The Final Shape, kampt de studio al maanden met interne problemen en eerdere ontslagen. De studio heeft ook vertragingen opgelopen bij andere projecten, zoals Marathon, wat bijdraagt aan de kostenbesparende maatregelen.

Destiny 2: The Final Shape is het sluitstuk van de huidige verhaallijn van de game en werd goed ontvangen door de gemeenschap, ondanks enkele problemen bij de lancering. Bungie werkt ook aan een nieuw project genaamd Codename Frontiers, dat gepland staat voor 2025, en een revival van de Marathon-serie, die voor het eerst verscheen in 1996.