Capcom werkt aan de mogelijkheden om de aanbevolen GPU-eisen voor Monster Hunter Wilds te verlagen, nu de releasedatum van 28 februari nadert. Dit werd aangekondigd via het officiële Duitse Twitter-account van Monster Hunter, dat ook melding maakte van een mogelijk standalone benchmarktool voor PC. Voor optimale prestaties adviseert Capcom een Nvidia GTX 1660 Super of AMD Radeon RX 5600 XT voor 30 FPS op 1080p. Tijdens de open beta ervoeren spelers met lagere hardwareproblemen, waaronder lage detailniveaus. Dit kan de uiteindelijke ervaring beïnvloeden, vooral gezien de eerdere prestaties van de RE Engine in andere grote titels.

Wat zijn de aanbevolen systeemeisen voor Monster Hunter Wilds?

De aanbevolen systeemeisen voor Monster Hunter Wilds omvatten een RTX 2070 Super of RTX 4060 voor 60 FPS bij 1080p, met ondersteuning voor upscaling technologieën zoals DLSS en FSR. Echter, sommige spelers met mid-range kaarten zoals de RTX 3060 ondervonden prestatieproblemen tijdens de open beta.

Monster Hunter Wilds is de nieuwste toevoeging aan de populaire Monster Hunter-serie van Capcom, dat gamers de mogelijkheid biedt om gigantische monsters te bestrijden in uitgestrekte open werelden. De game maakt gebruik van de RE Engine, die ook gebruikt werd in andere succesvolle spellen zoals Resident Evil 7 en Devil May Cry 5. Deze engine wordt geprezen om zijn prestaties, maar er zijn zorgen over hoe goed het zal presteren in de grotere en drukker bevolkte werelden van deze nieuwe titel. Met het oog op de benadering van de releasedatum hoopt Capcom de spelervaring te optimaliseren voor een breder publiek.