
Clair Obscur: De setting van Expedition 33 was steampunk Londen
May 13, 2025 2:19 PMClair Obscur: Expedition 33, ontwikkeld door het Franse Sandfall Interactive, heeft een unieke Franse stijl en werd oorspronkelijk gepresenteerd als een steampunk game in Londen. Recent hebben fans een oude trailer ontdekt, gepost door regisseur Guillaume Broche, die het project eerder omschreef als een "ambitieuze AA-game" met een moderne 3D benadering van het JRPG-genre. De game, destijds nog bekend als We Lost, toont een steampunk stad, fantasierijke eindbazen en zelfs sci-fi elementen. De ontwikkeling heeft echter een significante wending genomen en is nu gefocust op een verhaal dat geïnspireerd is door kunst en fictie, met een charmante zelfspot en een creatieve art direction die door Franse elementen wordt gekenmerkt.
Wat zijn de belangrijkste veranderingen in de ontwikkeling van Clair Obscur: Expedition 33?De belangrijkste veranderingen omvatten een verschuiving van een steampunk setting in Victoriaans Engeland naar een Franse stijl, evenals een totaal nieuwe narratieve focus die is geïnspireerd door kunst en korte verhalen. De gameplay is echter grotendeels intact gebleven, met turn-based gevechten die altijd onderdeel van het project bleven.
Clair Obscur: Expedition 33 moet het nieuwe spel zijn dat spelers meeneemt in een originele en fantasierijke wereld die verschillende culturele elementen combineert. De game heeft veel aandacht gekregen vanwege zijn kunstzinnige stijl en unieke gevechtsmechanismen, en het is interessant te zien hoe de ontwikkelingsgeschiedenis heeft geleid tot de huidige vorm van het spel. Het spel belooft de Franse creativiteit en humor op een bijzondere manier te integreren, wat het onderscheidend maakt binnen het genre.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

The French-inspired aesthetic mixed with turn-based combat has me hyped—sounds like a stylish twist on classic JRPG mechanics. It’s cool to see a smaller studio take big swings, especially with Macron giving it a nod

Love how this game blends French artistry with JRPG vibes—feels like a breath of fresh air in the turn-based scene. Also, gotta respect a dev team bold enough to pivot from steampunk to something this unique.