
Clair Obscur: Expedition 33 pc recensie—bijna perfectie bereikt
May 08, 2025 3:53 PMClair Obscur: Expedition 33 heeft een goed uitgevoerde release op PC, maar kent enkele presentatieproblemen door het gebruik van Unreal Engine 5. De game lijdt onder een frame-rate beperking in cutscenes die het spel onnodig terugbrengt naar 30fps, wat afbreuk doet aan de gameplay ervaring. Daarnaast ervaren spelers stutterproblemen tijdens het spelen die specifiek voor de PC-versie zijn en die opgelost kunnen worden met patches. Hoewel de game grafisch goed presteert, zijn er verbeteringen nodig om de technische potentie volledig te benutten. Sandfall Interactive moet zich richten op het oplossen van deze problemen om de algehele ervaring te optimaliseren.
Wat zijn de belangrijkste technische problemen van Clair Obscur: Expedition 33 op PC?De belangrijkste technische problemen zijn een frame-rate beperking van 30fps in cutscenes, shader compilatie-stutters en micro-stutters tijdens gameplay. Deze problemen verlagen de spelervaring, vooral voor spelers met krachtige hardware.
Clair Obscur: Expedition 33 is een actie-avontuur dat de nadruk legt op verkenning en narratieve elementen. Het spel is ontworpen met Unreal Engine 5, wat de game in staat stelt om indrukwekkende visuele effecten en moderne graphics te bieden. Echter, de ontwikkeling door een kleine studio heeft geleid tot enkele technische tekortkomingen die de spelervaring kunnen beïnvloeden. Spelers hopen op updates die deze problemen verhelpen en de game naar een hoger niveau tillen.

Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

UE5's visuals are stunning, but the PC version feels like it’s fighting itself with all that stutter. A few patches could turn this from a tech demo into the polished gem it’s meant to be. Love the ambition, but the performance quirks make it feel like the game’s still in early access. Here’s hoping Sandfall listens to the feedback and smooths things out.

Unreal Engine 5 is flexing its muscles visually, but that 30fps cap on cutscenes feels like a throwback to 2010. Here’s hoping Sandfall drops a patch soon—this game deserves to run as smoothly as its art direction looks. Shader stutter strikes again—kinda wild how even indie gems like this still get tripped up by PC optimization. Still, the potential’s there if they can iron out these hiccups.