Moon Studios heeft onlangs hun eerste game gelanceerd in Steam Early Access, genaamd No Rest for the Wicked. De lancering is echter niet vlekkeloos verlopen en heeft geleid tot gemengde reviews van spelers op Steam. Het spel vertoont geen ernstige serverproblemen of optimalisatiekwesties, maar de vroege staat van het Early Access-spel roept vragen op over de speelbaarheid. Spelers hebben klachten over de beperkte grafische instellingen, prestatieproblemen en een gebrek aan controles-toewijzing.

Naast technische problemen, worden ook de gameplay-elementen bekritiseerd. Spelers zijn verrast door het feit dat No Rest for the Wicked meer lijkt op Soulslike games, survival games en roguelites dan op een Diablo-achtige actie RPG. Klachten gaan onder andere over de wapen- en itemduurzaamheid, de vaste camerahoek, significante valschade en beperkte genezingsmogelijkheden, wat het verkennen kan limiteren en een constante aandacht vereist voor het onderhoud van uitrusting.

Desondanks belooft Moon Studios verbeteringen en aanpassingen in een komende patch. Ze reageerden snel op zorgen van spelers in de Steam-forums en op de officiƫle subreddit. De speelbare getallen op Steam bereikten een piek van bijna 34,000 gelijktijdige spelers. Dit valt samen met de lancering van Ori and the Will of the Wisps, het grootste Steam-launch van het team tot nu toe. No Rest for the Wicked zal gedurende de Early Access periode steeds blijven evolueren.

Wat zijn de belangrijkste gameplay-elementen van No Rest for the Wicked?

No Rest for the Wicked combineert elementen van Soulslike games, survival games en roguelites, met een focus op uitdagende gevechten, itemduurzaamheid, exploratie en survival mechanics zoals het verzamelen van ingrediƫnten en het leren van recepten.

No Rest for the Wicked van Moon Studios is een interessante nieuwe titel in de wereld van actie RPG's. Moon Studios is bekend van hun succesvolle Ori-serie, waaronder Ori and the Blind Forest en Ori and the Will of the Wisps, die zowel kritisch als commercieel goed zijn ontvangen vanwege hun prachtige visuals, diepgaande verhaal en boeiende gameplay. Het lijkt erop dat No Rest for the Wicked een nieuw soort uitdaging biedt, waarbij de studio zijn grenzen verlegt en nieuwe gameplay-elementen integreert in hun portfolio.