De Blood of Dawnwalker, het nieuwe RPG van Rebel Wolves onder leiding van Konrad Tomaszkiewicz, biedt een unieke benadering door geen hoofdverhaal te hebben. Spelers bouwen hun ervaring op basis van de quests die ze tegenkomen. De game speelt zich af in de 14e eeuw in de Karpaten, met Coen als protagonist, een half-vampier die overdag menselijk is en 's nachts vampier-krachten bezit. Dit zorgt voor een dynamische speelervaring waarbij de tijd van invloed is op de gameplay. Coen's doel is om zijn familie te redden voor de tijd om is, maar hoe spelers dit bereiken, is volledig aan hen. Deze sandbox-achtige structuur verschilt wezenlijk van traditionele RPG's zoals The Witcher 3, waar Tomaszkiewicz voorheen verantwoordelijk voor was.
Wat maakt The Blood of Dawnwalker anders dan andere RPG's?The Blood of Dawnwalker is uniek doordat het geen hoofdquest heeft en de spelers volledige vrijheid biedt om hun eigen avonturen te bepalen. De tijdsdruk en de wisseling tussen menselijke en vampier-krachten zorgen voor een frisse aanpak binnen het RPG-genre.
The Blood of Dawnwalker is een beloftevolle RPG die fans van het genre kan aantrekken, vooral omdat het gemaakt wordt door het team achter The Witcher 3. Het biedt spelers de kans om te experimenteren en hun eigen pad te kiezen in een wereld die reageert op hun keuzes. De game, die in 2026 zal uitkomen op PC, PS5 en Xbox Series, belooft een diepgaande en flexibele gameplay-ervaring te bieden.
Reacties
Honestly, seeing a studio ditch the main quest entirely feels like a bold move back to the spirit of old-school RPGs. It’s like they’re handing you the dice and saying, “Your adventure, your chaos.”
The daynight mechanic for a half-vampire protagonist is such a clever way to make player choices feel organic rather than just ticking boxes. It’s refreshing to see a studio take that tabletop philosophy of your story, your rules and bake it so deeply into the core gameplay loop.