The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered ondergaat momenteel zware kritiek vanwege aanzienlijke prestatieproblemen op alle consoles. Ondanks de snelle verkoop van meer dan 4 miljoen exemplaren en een goede gebruikersreviewscore op Steam, wijzen experts op systematische crashes en verminderde framerates tijdens het spelen. Het lijkt erop dat de game last heeft van geheugenlekken, wat leidt tot stalling en zelfs crashes bij het laden van opgeslagen spellen. Ontwikkelaar Virtuos staat onder druk om deze problemen te verhelpen, vooral nu spelers meer tijd in deze uitgebreide fantasy RPG doorbrengen.

Wat zijn de belangrijkste prestatieproblemen van Oblivion Remastered?

De belangrijkste prestatieproblemen van Oblivion Remastered zijn onder andere stottering tijdens het verkennen van de open wereld, aanzienlijke onder 60 fps framerates, en frequente crashes bij het laden van opgeslagen spellen. Deze problemen zijn op alle platforms merkbaar, wat leidt tot verzoeken om een spoedpatch.

Oblivion Remastered, ontwikkeld door Virtuos en gebruikmakend van Unreal Engine 5, belooft visuele en technologisch verbeteringen met een 4K-resolutie en 60 fps. Ondanks zijn problemen heeft de game enkele upgrades gebracht in het karakterbouwsysteem, gevechten en in-game menu's. Olbivion Remastered lijkt voor sommige fans meer op een remake dan een remaster. Bethesda heeft specifieke redenen gegeven voor hun keuze om voor een remaster te kiezen, maar de community vraagt zich af of het product kwalitatief op tijd is afgerond.