
De camera van Elder Scrolls IV Oblivion Remastered crasht na het spelen
May 11, 2025 9:23 AMThe Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered ondergaat momenteel zware kritiek vanwege aanzienlijke prestatieproblemen op alle consoles. Ondanks de snelle verkoop van meer dan 4 miljoen exemplaren en een goede gebruikersreviewscore op Steam, wijzen experts op systematische crashes en verminderde framerates tijdens het spelen. Het lijkt erop dat de game last heeft van geheugenlekken, wat leidt tot stalling en zelfs crashes bij het laden van opgeslagen spellen. Ontwikkelaar Virtuos staat onder druk om deze problemen te verhelpen, vooral nu spelers meer tijd in deze uitgebreide fantasy RPG doorbrengen.
Wat zijn de belangrijkste prestatieproblemen van Oblivion Remastered?De belangrijkste prestatieproblemen van Oblivion Remastered zijn onder andere stottering tijdens het verkennen van de open wereld, aanzienlijke onder 60 fps framerates, en frequente crashes bij het laden van opgeslagen spellen. Deze problemen zijn op alle platforms merkbaar, wat leidt tot verzoeken om een spoedpatch.
Oblivion Remastered, ontwikkeld door Virtuos en gebruikmakend van Unreal Engine 5, belooft visuele en technologisch verbeteringen met een 4K-resolutie en 60 fps. Ondanks zijn problemen heeft de game enkele upgrades gebracht in het karakterbouwsysteem, gevechten en in-game menu's. Olbivion Remastered lijkt voor sommige fans meer op een remake dan een remaster. Bethesda heeft specifieke redenen gegeven voor hun keuze om voor een remaster te kiezen, maar de community vraagt zich af of het product kwalitatief op tijd is afgerond.

Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Love that Oblivion Remastered is bringing back the nostalgia, but the performance issues are giving me flashbacks to the original’s jank too. Fingers crossed for a swift patch so we can fully appreciate those UE5 upgrades without the slideshow experience. Impressive sales numbers show how hungry fans are for polished classics, but these technical hiccups are a reminder that even remasters need some TLC. Here’s hoping Virtuos taps into that Bethesda patch magic soon.

Classic Bethesda charm—even the remaster comes with its own set of 'features' to keep us on our toes. Here’s hoping the patches roll out faster than my framerate drops UE5 visuals are stunning, but it’s wild how a memory leak in 2025 can still make a game feel like it’s running on a potato. Devs, pls fix so we can enjoy Cyrodiil properly