
De regisseur van Doom The Dark Ages blikt terug op de klassieke shooter kunst
Feb 22, 2025 3:17 PMHet team achter Doom: The Dark Ages heeft inspiratie gehaald uit het originele Doom voor hun nieuwste game. Hugo Martin, de directeur van het spel, vergelijkt het proces met een kunstenaar die herhaaldelijk een klassiek schilderij bestudeert. Tijdens het ontwerpen van Doom: The Dark Ages merkte het team op hoe langzaam vijandelijke projectielen zijn, wat hen aanspoorde om een meer doordachte speelervaring te creëren die zich concentreert op beweging langs de horizonlijn. Dit verschilt van de snelle projectielen in Doom Eternal. Doom: The Dark Ages wordt op 15 mei uitgebracht voor PS5, Xbox Series X/S en PC.
Wat maakt Doom: The Dark Ages anders dan de eerdere spellen?Doom: The Dark Ages richt zich meer op een combinatie van tactische beweging en strategie, waarbij de aandacht vooral ligt op de horizontale beweging, in tegenstelling tot de snelheid en intensiteit van eerdere titels zoals Doom Eternal. Dit biedt spelers een unieke gameplay-ervaring die aansluit bij de klassieke elementen van het franchise.
Doom is een iconische first-person shooter die zijn debuut maakte in 1993 en wordt vaak beschouwd als een van de meest invloedrijke games aller tijden. De originele Doom heeft talloze platformen en remakes overleefd, wat bewijst dat de aantrekkingskracht ervan door de jaren heen onverminderd blijft. Doom: The Dark Ages zal waarschijnlijk teruggrijpen op deze rijke geschiedenis en elementen uit het origineel integreren in de moderne gameplay, waardoor nieuwkomers en trouwe fans samen kunnen genieten van de evolutie van de franchise.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s refreshing to see Doom: The Dark Ages embrace a more deliberate, maze-like approach to combat, harkening back to the original’s strategic pacing. This shift to horizontal movement could make for some intense, tactical gameplay that feels both nostalgic and innovative for the series.

It’s cool to see Doom: The Dark Ages take a step back to its roots with slower projectiles and a focus on horizontal movement—feels like a fresh twist while still honoring the classic vibe. I’m curious how this shift will balance nostalgia with modern expectations, especially for players used to the breakneck pace of Doom Eternal.