Een voormalig hoofd communicatie van Dead Island 2 uitgever Deep Silver heeft gesproken over de "achtjarige productvertraging" van Dead Island 2, die voortkwam uit "afschuwelijke feedback" tijdens vroege playtests. Tijdens een presentatie op Develop:Brighton vertelde Martin Wein, nu werkzaam bij GameFlex Consultants, over de problematische ontwikkeling van de sequel en hoe een belangrijke mijlpaalvergadering met de toenmalige ontwikkelaar Yager de conclusie trok dat de game niet voldeed aan de verwachtingen. Dead Island 2 werd voor het eerst onthuld op E3 2014, maar kwam al snel in het niets te vervallen. Na verschillende ontwikkelaarswisselingen, waaronder een overstap van Sumo Digital naar Dambuster Studios, kwam de game uiteindelijk uit in 2023. De review van IGN beoordeelde Dead Island 2 met een 7/10, waarbij werd opgemerkt dat het een hilarische gore-fest is, maar gebrek aan creativiteit buiten de humor vertoonde.

Wat zijn de belangrijkste redenen voor de lange ontwikkelingstijd van Dead Island 2?

De lange ontwikkelingstijd van Dead Island 2 was vooral te wijten aan afschuwelijke feedback tijdens playtests, wisselingen van ontwikkelaars en het besluit om de game te herbeoordelen in plaats van een onvoltooid product uit te brengen.

Dead Island 2 is een actie-avonturenspel dat zich afspeelt in een open wereld vol zombies. Het volgt de formule van zijn voorganger door elementen van survival horror en coöperatieve gameplay te combineren met een vleugje humor. Ondanks de lange weg naar de release, hopen fans op meer zombie-slaying plezier dat hen terugbrengt naar de chaos van het origineel.