Dieselpunk Shooter Gravity Forge Laat Fans Verheugen

Sep 24, 2024 3:00 PM

Gravity Forge is aangekondigd als een nieuwe coöperatieve 'horde-slaying movement shooter' ontwikkeld door Relay, gebruikmakend van Unreal Engine 5. In dit spel speel je als een parkour-expert moordenaar die de zwaartekracht kan manipuleren in een dieselpunk-omgeving. Spelers kunnen lopen op muren, zwaartekrachtputten creëren en de eigenschappen van de omgeving aanpassen. Relay beschrijft Gravity Forge als een unieke spatial shooter waarin de omgeving zelf een wapen is. De gameplay combineert elementen van spellen zoals Prince of Persia, Doom en Max Payne, maar dan in een dynamische en creatieve setting. Gravity Forge speelt zich af in Gaston City en volgt het verhaal van Elsa, een schatzoeker wiens grote overval verkeerd afloopt.

Wat maakt Gravity Forge uniek in het genre van shooters?

Gravity Forge biedt spelers de mogelijkheid om zowel de beweging als de gevechten te beïnvloeden door middel van zwaartekrachtmanipulatie en andere innovatieve gameplay-mechanismen. Dit zorgt voor een unieke ervaring die zich onderscheidt van traditionele shooters.

Gravity Forge is een spannende toevoeging aan het genre, vooral voor gamers die houden van actiespellen met een creatieve twist. Het spel wordt ontwikkeld in een dieselpunk-stijl, wat betekent dat het zich richt op een alternatieve geschiedenis met stoomkracht en retro-futuristische technologie. Dit biedt een interessante achtergrond die kan bijdragen aan zowel de verhaalvertelling als de visuele stijl van het spel.