DRAGON’S DOGMA 2 Ontgrendelt DLSS 3 voor RTX 40 GPUs
Mar 22, 2024 2:54 PMGamers met een RTX 40-serie GPU kunnen zich verheugen op een toename in prestaties in Dragon's Dogma 2 dankzij een nieuwe gratis mod. Ontwikkelaar en uitgever Capcom had onlangs zijn excuses aangeboden voor prestatieproblemen op de pc, met name gerelateerd aan de framerate. Deze werden toegeschreven aan de grote belasting op de CPU wanneer er veel personages tegelijk in beeld zijn. De mod, gecreëerd door de bekende modder PureDark, stelt spelers in staat om DLSS 3 Frame Generation te gebruiken, een technologie van Nvidia die de framerate aanzienlijk kan verbeteren door AI-gestuurde framecreatie. Hoewel de mod sommige gebruikers tot wel 20 tot 30 extra fps kan opleveren, wordt gewaarschuwd voor mogelijke crashes en bevriezingen. Capcom werkt aan officiële patches om de huidige problemen te verhelpen en belooft DLSS Frame Generation in een toekomstige update toe te voegen.
Wat is DLSS en hoe verbetert het mijn speelervaring in Dragon's Dogma 2?DLSS staat voor Deep Learning Super Sampling, een technologie van Nvidia die kunstmatige intelligentie gebruikt om de grafische prestaties te verbeteren zonder een aanzienlijke impact op de grafische kwaliteit. In essentie krijgt men een hogere framerate, wat resulteert in een soepelere spelervaring. Specifiek voor Dragon's Dogma 2 kan de recente mod met DLSS 3 Frame Generation de framerate aanzienlijk verhogen, wat het spel prettiger maakt om te spelen, vooral voor degenen met een RTX 40-serie GPU.
Dragon's Dogma is een action role-playing game ontwikkeld door Capcom, waarvan het eerste deel uitkwam in 2012 en positief werd ontvangen vanwege zijn open wereld en innovatieve Pawn-systeem. De game heeft een cult following opgebouwd en de aankondiging van Dragon's Dogma 2 werd met veel enthousiasme ontvangen door fans van het genre. De franchise staat bekend om zijn uitdagende gameplay en unieke combinatie van actie- en RPG-elementen.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans